Internationaliseren: dit zijn de voordelen van een meertalige website

Wil je klanten bedienen buiten Nederland maar beschik je enkel over een Nederlandstalige website? Dan is het verstandig om een meertalige website te laten ontwikkelen. Websitebezoekers zijn namelijk eerder geneigd om over te gaan tot een aankoop als de website in de eigen taal is waardoor er een hoop extra omzet te halen valt!

Bereik een grotere doelgroep

Het is vanzelfsprekend dat je meer mensen kunt bereiken als jouw website uit meerdere talen bestaat. Een Nederlandse website zal zich beperken tot Nederlandse en eventueel Vlaamse klanten, maar met extra talen kun je dus een grotere doelgroep bedienen!

Verhoog de gebruiksvriendelijkheid van jouw website

Een website in de spreektaal van jouw doelgroep zorgt ervoor dat klanten beter begrijpen wat er op jouw website staat en kunnen daardoor ook sneller vinden wat zij zoeken. En daarmee begrijpen ze natuurlijk ook gelijk beter wat jij aanbiedt waardoor zij mogelijk sneller overgaan op een aankoop.

Het verbetert je imago

Een meertalige website met professionele én kloppende teksten zorgt voor een beter imago. Je komt niet alleen professioneler over maar kunt je hiermee ook beter onderscheiden van de concurrentie. Zeker als zij geen meertalige website aanbieden met professionele teksten.

Beter vindbaar in meerdere landen

Met professionele vertalingen ben je beter zichtbaar in het land waar jij producten wilt verkopen. Deze teksten kunnen namelijk ook geoptimaliseerd voor de zoekmachines in de betreffende landen waardoor het beter aansluit op de informatiebehoefte van deze klanten. Het gevolg? Een betere vindbaarheid in de zoekmachines.

 

Wil jij nu ook een website in meerdere talen om je klanten internationaal te bereiken? Neem dan contact op en plan

Leuk artikel? Deel het!
Facebook
LinkedIn
WhatsApp