Leuk artikel? Deel het!
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Wil je meer website conversie genereren? Van bezoeker naar klant lukt beter met deze tips! Lees dit nieuwe blog en ga vandaag nog aan de slag.
Het is belangrijk om te begrijpen dat ‘conversie’ niet noodzakelijk betrekking heeft op een ‘aankoop’. Als jouw doel is om contactverzoeken of offerte-aanvragen te ontvangen, dan is dat jouw conversiedoel. Het draait erom dat je een van je doelen bereikt.
Om ervoor te zorgen dat jouw websitebezoekers niet alleen bezoekers blijven, maar ook klanten worden, moet je ervoor zorgen dat ze zich aangesproken voelen door jouw bedrijf en aanbod. Het is daarom essentieel om je doelgroep te kennen. Identificeer of je voornamelijk particulieren of bedrijven wilt bedienen. Richt je op mannen of vrouwen, ouderen of jongeren? Wat zijn hun pijnpunten, problemen en behoeften? Hoewel dit eenvoudige vragen lijken, maken de antwoorden het veel gemakkelijker om de specifieke bezoeker aan te spreken die meer potentie heeft om klant te worden. Breng altijd je doelgroep in kaart en zorg ervoor dat je website aansluit bij de mensen die je wilt helpen.
Als je weet welke doelgroep je wilt bereiken, bepaal dan de manier waarop je ze wilt aanspreken. Gebruik je “je” en “jij” of kies je voor “u”? Welke toon spreekt de gemiddelde bezoeker van jouw website aan? Hoe zorg je voor herkenbare inhoud? Hoe beter je de taal van je bezoeker spreekt, hoe groter de kans dat ze converteren. Als ze zichzelf herkennen in de manier waarop je als ondernemer communiceert, zul je sneller hun vertrouwen winnen. Blijf authentiek. Als je doelgroep graag met “u” wordt aangesproken, maar je spreekt in je dagelijks leven iedereen met “jij” aan, doe dat dan ook op je website. Op die manier ervaren bezoekers al op de website wie je bent en hoe je bent. Door consistent te zijn op je website en in de praktijk, trek je ook klanten aan met wie je sneller een klik hebt.
Een website met veel inhoud en pagina’s kan bezoekers overweldigen en laten verdwalen. Wees daarom concreet met je aanbod. Vermijd bijvoorbeeld vage uitspraken zoals: “Herken je deze problemen? Neem contact met mij op en we gaan samen aan de slag!” Probeer specifiek te zijn door bijvoorbeeld te vermelden dat je hulp bestaat uit wekelijkse gesprekken van een uur, of dat de meeste klanten na een half jaar van hun problemen af zijn. Dit geeft bezoekers meer zekerheid over wat ze kunnen verwachten, waardoor ze eerder contact met je zullen opnemen.
Als extra tip; bied een gratis weggever aan. Het aanbieden van een gratis weggever is een laagdrempelige manier om mensen kennis te laten maken met jouw dienst of product. Dit aanbod wordt vaak een ‘lokkertje’ genoemd en kan in verschillende vormen worden aangeboden, zoals een gratis intake, e-book of een ander welkomstaanbod. Vooral in een competitieve markt werkt dit goed.
Een snelle en veilige website is essentieel. Als bezoekers te lang moeten wachten, zullen ze naar een concurrent gaan. In veel sectoren is er veel concurrentie, waardoor potentiële klanten veel keuzemogelijkheden hebben. Zorg er daarom voor dat je website altijd snel, bereikbaar en veilig is. Het is ook belangrijk om bestellingen snel af te handelen om een goede reputatie op te bouwen. Vermijd onnodige pop-ups of andere ongemakken voor je bezoekers. Een bezoek aan jouw website moet altijd een prettige ervaring zijn.
Een call to action is een oproep tot actie. De specifieke actie hangt natuurlijk af van jouw doelen. Of het nu gaat om inschrijven voor een nieuwsbrief, een offerte aanvragen of een product bestellen, zorg ervoor dat bezoekers eenvoudig tot actie kunnen overgaan. Kies één of maximaal twee call to actions. Vermijd keuzestress en laat bezoekers niet verdwalen op jouw website. Geef ze de juiste handvatten.
Neem snel contact op of plan een kennismakingsgesprek in! Dan zullen we jou verder helpen!