5 onderdelen die niet mogen ontbreken op jouw website

Als een ondernemer ontkom je er niet aan om een website voor je bedrijf te hebben. Een goede website trekt veel bezoekers en deze kunnen worden omgezet in klanten. Maar wat is nu een goede manier om je website klanten te laten trekken? Gelukkig kun je hier zelf op verschillende manieren invloed op uitoefenen. Hieronder staan 5 onderdelen die zeker niet mogen ontbreken!
WellesWeb webdesign Horst (5)

1 Een goede, uitnodigende homepagina

De naam zegt het al. De ‘voordeur van de website. Je homepagina is de pagina waar de meeste bezoekers het eerst zullen belanden als ze op je website komen. Het is dus belangrijk om een goede eerste indruk achter te laten. Het is belangrijk dat het direct duidelijk is wie jij bent en waar jouw onderneming voor staat / wat je doet. Plaats op je homepagina ook je belangrijkste aanbod, mét links naar meer informatie en klantervaringen. Alles op deze pagina is ervoor bedoeld om de bezoeker nieuwsgierig te maken en over te halen om verder op ontdekking te gaan.

2 Een duidelijke navigatie

Gebruiksvriendelijkheid is belangrijk voor elke website. Dit komt dus ook terug in de navigatie. Dit doe je door een goed zichtbare menubalk bovenaan iedere pagina te hebben met daarop de links naar de pagina’s op je website. Zo stimuleer je tevens je bezoeker om verder te lezen.

3 De ‘Over ons’ pagina

Een ‘over mij’ of ‘over ons’ pagina is één van de meest bezochte pagina’s van een website. Deze kan dus ook niet ontbreken op jouw website. Voor veel klanten is het belangrijk om te zien welke mensen achter een bedrijf of organisatie zitten. Mensen kopen van echte mensen en niet van bedrijven. Vertel je verhaal, leg uit waarom je doet wat je doet, hoe je dat doet, wat je passie is en wie je al geholpen hebt. Is dit makkelijk? Nee! Is dit nodig? Ja!

4 De ‘Contact’ pagina

Een ‘contact’ pagina is ook iets dat niet mag ontbreken op jouw website. Hierop staat een contactformulier of andere alternatieve vormen waarmee de klant contact kan opnemen met jouw bedrijf. Het is ook belangrijk om op elke pagina van jouw website een call-to-action te hebben naar jouw contactpagina.

5 Call-to-actions

Een call-to-action is een button of een hele sectie die de bezoeker vraagt om actie te ondernemen. Dit kan het bestellen van een product zijn, het aanvragen van een offerte of het opnemen van contact. In de menubalk zie je ook steeds vaker een uitgelichte button verschijnen. Bijvoorbeeld een WhatsApp knop, of een ‘Offerte aanvragen’ knop. Call-to-actions zijn erg belangrijk voor jouw website, ze moeten op bijna elke pagina op je website voorkomen.

Meer over call-to-actions.

Een website voor jou op maat!

Wil jij ook een website hebben die online goed zichtbaar is? Dan ben je op de juiste plek! De juiste website voor jou, die er voor zorgt dat jouw klant zich thuis voelt op jouw website! Die website creëer ik voor jou op maat!
Leuk artikel? Deel het!
Facebook
LinkedIn
WhatsApp